Type: Seniorer

Seniorhold/mobilitetshold

[vc_row color_scheme=”primary” us_bg_image_source=”media” us_bg_pos=”center right” us_bg_repeat=”no-repeat” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22padding-top%22%3A%225%25%22%2C%22padding-bottom%22%3A%225%25%22%7D%7D” el_id=”Holdtræning”][vc_column][us_hwrapper wrap=”1″ css=”%7B%22default%22%3A%7B%22padding-right%22%3A%2210%25%22%7D%7D”][us_post_title tag=”h1″ css=”%7B%22mobiles%22%3A%7B%22font-size%22%3A%221.6rem%22%7D%7D” el_class=”header”][/us_hwrapper][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-bottom%22%3A%223%25%22%2C%22margin-right%22%3A%2210%25%22%7D%7D”]

Styrk dine muskler, kondition og balance som senior

Fysioterapien i Centrum har tilrettelagt seniorhold for dig, som vil opnå bedre livskvalitet og forebygge aldersbetingede svækkelser i muskelstyrke, kondition og balance.

Når vi bliver ældre, sker der et naturligt tab af muskelmasse kaldet sarcopeni. Det betyder, at du langsomt mister lidt af din styrke, og at du bliver lidt langsommere til at udvikle kraft hurtigt. Det har betydning for din evne til at reagere, hvis du mister balancen og skal afværge et fald.

Nogle ældre er heller ikke så aktive som tidligere og får derfor også lidt sværere ved fx at klare trapperne til 2. sal eller bære de tunge poser hjem med indkøb.

Hvad får du ud af det?

  • Effektiv og vejledt træning
  • Bedre fysik og glæde
  • Du træner sammen med andre seniorer.

Inden opstart vil du blive testet af den holdansvarlige fysioterapeut, så niveauet tilpasses præcist til dig.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column css=”%7B%22default%22%3A%7B%22border-style%22%3A%22solid%22%2C%22border-left-width%22%3A%222px%22%2C%22border-top-width%22%3A%220%22%2C%22border-bottom-width%22%3A%220%22%2C%22border-right-width%22%3A%220%22%2C%22border-color%22%3A%22%23999da3%22%7D%7D” width=”1/3″][us_image image=”266″ size=”thumbnail”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”us_widget_area_holdbooking”][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-top%22%3A%225%25%22%2C%22margin-right%22%3A%2210%25%22%7D%7D”]

TRÆNINGSTIDER:

[/vc_column_text][us_post_title tag=”h4″][vc_column_text]

  • Mandag kl. 9-10, 11-12, 12-13, 15-16
  • Tirsdag kl. 10-11, 13-14, 14-15, 15-16
  • Onsdag kl. 9-10, 14-15, 15-16
  • Torsdag kl. 10-11, 11-12, 15-16
  • Fredag kl. 9-10, 12-13, 13-14

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22color%22%3A%22%23ffffff%22%2C%22background-color%22%3A%22%23f06508%22%2C%22padding-left%22%3A%2210px%22%2C%22padding-top%22%3A%2210px%22%2C%22padding-bottom%22%3A%2210px%22%2C%22padding-right%22%3A%2210px%22%7D%7D”]Undervejs i dit træningsforløb vil du løbende blive testet, så vi kan dokumentere effekten af din træning og samtidig vurdere, hvor langt du er fra vende tilbage til din normale dagligdag eller til din idræt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]