Skulderhold

[vc_row color_scheme=”primary” us_bg_image_source=”media” us_bg_pos=”center right” us_bg_repeat=”no-repeat” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22padding-top%22%3A%225%25%22%2C%22padding-bottom%22%3A%225%25%22%7D%7D” el_id=”Holdtræning”][vc_column][us_hwrapper css=”%7B%22default%22%3A%7B%22padding-right%22%3A%2210%25%22%7D%7D”][us_post_title tag=”h1″ el_class=”header”][/us_hwrapper][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-bottom%22%3A%223%25%22%2C%22margin-right%22%3A%2210%25%22%7D%7D”]

Optimal behandling af skulderproblemer med holdtræning

Træning er en effektiv og optimal måde at behandle skulderproblemer på. For at opnå god funktion kræver det tålmodighed, kontinuitet og regelmæssighed i træningen.

Skulderhold er for dig som …

  • har smerter i skulderen som følge af overbelastning af senestrukturerne omkring skulderen
  • er skulderopereret som fx acromioplastik, dekompression eller bursektomi
  • har oplevet overrivning/bristning (ruptur) af sener eller ledbånd i skulderen
  • har været igennem et individuelt behandlingsforløb, hvor dine gener nu er aftaget så meget, at du er klar til at genopbygge din muskelfunktion og muskelkontrol for at undgå tilbagevendende skuldersmerter
  • lider af tilbagevendende skuldersmerter, der dog endnu ikke er blevet behandlingskrævende
  • gerne vil styrke din muskelfunktion og muskelkontrol for at forebygge skulderproblemer i fremtiden.

Du skal afsætte minimum 12 uger med regelmæssig holdtræning kombineret med hjemmetræning, da optræning af skulderfunktion kræver tid.

Træningen består typiske af …

  • opvarmning
  • styrketræning for arm/skulder, overkrop og core – træning med egen kropsvægt, håndvægte, elastikker samt træningsmaskiner
  • stabilitetstræning – træning af muskelsamarbejdet omkring skulderen ved forskellige koordinations- og elastikøvelser
  • funktionel træning med fokus på tilbagevenden til idræt og dagligdag
  • vejledning i hjemmeøvelser som supplement til træningen

[/vc_column_text][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22color%22%3A%22%23ffffff%22%2C%22background-color%22%3A%22%23f06508%22%2C%22padding-left%22%3A%2210px%22%2C%22padding-top%22%3A%2210px%22%2C%22padding-bottom%22%3A%2210px%22%2C%22padding-right%22%3A%2210px%22%7D%7D”]I løbet af dit træningsforløb vil du blive testet. Her dokumenterer vi, hvor stor effekt du har opnået af træningen. Vi vurderer også, hvad der skal til, før du kan vende tilbage til din idræt eller din normale dagligdag.[/vc_column_text][vc_column_text]Træningen varetages af fysioterapeut Henrik Juel.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”%7B%22default%22%3A%7B%22border-style%22%3A%22solid%22%2C%22border-left-width%22%3A%222px%22%2C%22border-top-width%22%3A%220%22%2C%22border-bottom-width%22%3A%220%22%2C%22border-right-width%22%3A%220%22%2C%22border-color%22%3A%22%23999da3%22%7D%7D”][us_image image=”266″ size=”thumbnail”][vc_widget_sidebar sidebar_id=”us_widget_area_holdbooking”][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-top%22%3A%225%25%22%2C%22margin-right%22%3A%2210%25%22%7D%7D”]

TRÆNINGSTIDER:

[/vc_column_text][us_post_title tag=”h4″][vc_column_text]

  • Torsdag kl. 17-18

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row disable_element=”yes”][vc_column][vc_column_text css=”%7B%22default%22%3A%7B%22color%22%3A%22%23ffffff%22%2C%22background-color%22%3A%22%23f06508%22%2C%22padding-left%22%3A%2210px%22%2C%22padding-top%22%3A%2210px%22%2C%22padding-bottom%22%3A%2210px%22%2C%22padding-right%22%3A%2210px%22%7D%7D”]Undervejs i dit træningsforløb vil du løbende blive testet, så vi kan dokumentere effekten af din træning og samtidig vurdere, hvor langt du er fra vende tilbage til din normale dagligdag eller til din idræt.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]